Tecknad Mästaren och Margarita på gång

En av mina absoluta favoritböcker är Bulgakovs Mästaren och Margarita. Därför noterade jag med visst intresse att det är en tecknad långfilm utefter boken på gång! Det är Rinat Timerkaev som leder med projektet ("många undrar nog om jag mist förståndet" skriver han på sin blogg), filmen beräknas ha premiär nästa år. Det är långt i från första gången denna klassiker ska bli film, senaste version är en tv-serie från 2005.

1 Svar to “Tecknad Mästaren och Margarita på gång”


  1. 1 inga johanson 8 juli, 2011 kl. 11:25 f m

    eftersom boken finns översatt till esperanto, kommer någon att se till att en version av den färdiga tecknade filmen kommer att bli textad på esperanto?
    Musikvalet i detta provstycke lovar gott!


Lämna en kommentar




Flytt på gång!

Jag håller på och flyttar den här sidan. Än så länge försöker jag komma i håg att publicera inläggen här också, men flytta gärna med mig till blickmotost.se redan nu!